Valeria Simonova

Att utvecklas mera inom makeup och hår

Publicerad 2016-01-29 11:40:48 i Makeup & Beauty,

 I skolan har vi haft en makeup och en hårvård - frisyr design kurs, men de var rätt så korta och just nu har vi typ endast teori i skolan och gör sällan något praktiskt. Eftersom vi kmr inte att ha mera kurser inom makeup och hår detta år så vill jag öva på egen hand och utvecklas mera inom makeup och hår. Jag bestämde mig för att åtminstone en gång i veckan gör en sminkning och styla håret på en vän eller bekant. Vill göra detta för att bli bättre på hår och sminkning, för att öva sminka olika ansiktsformer och styla olika frisyrer och för att jag vill börja bygga upp en portfolio med bilder på alla frisyrer och sminkningar som jag gör. Så kära läsare, om nån av er känner att ni är intresserad av att vara min hår - eller makeupmodell så ta gärna kontakt med mig via fb eller via mail: [email protected].
 
 
Igår fixade jag sminkning och håret på en bekant. Den här looken passar bra om man skall t.ex. på bröllop, bal eller gala. Den är väldig mjuk och feminin. Denna frisyr heter Waterfall Braid, den blev inte helt perfekt, det som jag skulle vilja ändra på så är att flätorna skall vara lite tjockare. Men jag får öva på det några gånger till. 
Sminkningen blev lätt skuggning och highlighting, skimrig ljusrosa skugga på ögonlocket och ljusbrun i globlinjen och i brynbenet och en tjock, lång eyeliner. För läppar valde jag också ljusrosa.
 
 

Kommentarer

Postat av: Sigrid

Publicerad 2016-01-29 14:17:51

Riktigt snyggt! Så duktig du är :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2016-01-29 15:26:19

Fint :)

Postat av: Nina

Publicerad 2016-01-29 20:46:48

Så fint! Duktigt :) kommer gärna som modell, ska mejla dig. Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Valeria

Mitt namn är Valeria Simonova. Jag är född i Ryssland och har bott i Finland i 10 år. Jag är en kreativ person som älskar mode, hår, make up, skönhet och dans. Just nu studerar jag till Estenom inom skönhetsbranschen. I min blogg skriver jag om min vardag, mitt liv och det som jag brinner för. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela