Valeria Simonova

SS16

Publicerad 2016-01-25 20:08:00 i Estenom, Fashion,

Vi har börjat med flera nya och intressanta kurser i skolan, bl.a. kurs i Mode och Trender. Förra måndag och idag har vi haft presentationer om Spring-Summer2016 trender och kollektioner från olika märken och designers. Det var en uppgift där vi skulle ta reda på SS16 trender och analysera dem och jag valde att visa för klassen två ryska designers, Valentin Yudashkin och Slava Zaitsev. Dessa två designers är mest kända av alla ryska designers. Under Sovjet tiden var haute couture dominerande av dessa två och det var dom som tog hög mode till Ryssland.
 
 
Här är Valentins SS16 kollektion. Trender är helt vitt, lätt och luftig tyg, lösa kostymbyxor, starka färger, byxdress, låg V ringning, paljetter och markerad midja med stora skärp. Gillar verkligen hans kläder!
 
 
 
Slava Zaitsev, har en egen stil, en rysk stil som han följer i alla sina kollektioner. Här är det svårt att se enskilda trender för SS16, eftersom hans kollektioner följer alltid samma stil.
Zaitsev har alltid ryska mönster och ryska motiv i sina kollektioner, mönster kmr från rysk folkdräkt, det ser ni på två bilder i mitten.
 
 
Zaitsev gillar starka färger men har ändå mkt helt svart och helt vitt. Hans modeller har alltid kraftig makeup och stora smycken. Klänningar är alltid långa, aldrig kortare än knälångt. Byxor finns det lite av i Zaitsevs kollektioner.
SS16 trender i denna kollektion är guld accessoarer och gulda skor, starka färger, mönster, huvudbonader och vitt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Valeria

Mitt namn är Valeria Simonova. Jag är född i Ryssland och har bott i Finland i 10 år. Jag är en kreativ person som älskar mode, hår, make up, skönhet och dans. Just nu studerar jag till Estenom inom skönhetsbranschen. I min blogg skriver jag om min vardag, mitt liv och det som jag brinner för. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela