Valeria Simonova

Från 52kg till 46kg

Publicerad 2015-02-27 16:20:50 i Allmänt,

Nu är februari nästan slut och hur har det gått med träning för min del då? Det har gått väldigt bra, måste jag säga, jag ser framsteg. Min vikt har varit den samma de senaste 2år 46-47kg. Under sista året i gymnasiet gick jag upp i vikt. När det var studentskrivningar åt jag mkt godis, choklad, chips, mkt fast food och annat som är onyttigt. Jag hade absolut ingen tid och energi för träning. Eller visst hade jag tid för träning. Efter första studentskrivningarna på hösten hade jag 2 perioder när jag hade massor med håltimmar. Men jag var alldeles för lat. På mina håltimmar och tiden efter skolan antingen sovde jag eller så tittade jag på serier.
Efter resan till Gran Canaria kom några extra kilon till, då vägde jag 52kg. Hela hösten och vinter 2014 vägde jag 52-53kg. Jag vet att med åren, när man blir äldre så ökar vikten, men saken är den att jag trivs inte alls med vikten 52-53kg. Jag vet att jag är inte fet, alla säger alltid till mig att jag är så himla smal men med min smurflängd (158cm) så är min perfekta vikt 45-47kg. (Bara för att jag tkr att det är perfekt vikt när man är 158cm lång betyder det inte att alla måste väga så mkt också!). 
Under vintern märkte jag att alla, precis alla mina jeans och byxor var otroligt tighta på mig i midjan/mage och i lår och det var sååå obekvämt. Jag ville ha på mig då bara mjukisbyxor eller leggins. 
I januari bestämde jag mig för att i februari ska jag få tillbaka min normala vikt! Och det har jag fått! Idag väger jag 46kg. Flera av mina jeans och byxor sitter på mig som de ska nu, ett par är t.o.m för stora. Meen min mage är långt ifrån det "perfekta" ännu, eftersom jag vill ha en vältränad mage. Men det är så skönt att se framsteg och då har man bara mera motivation att träna! Min vätränad mage kmr väl att synas först efter kanske 3-6 månader av hårdträning.
Vad har jag gjort då för att gå ner i vikt? Jag har tränat, mkt oftare och intensivare än vad jag brukar träna. Mitt mål är att träna 4 gånger i veckan. Såklart har det varit så att vissa veckor blev det bara 2 eller 3 gånger. Jag har börjat gå på otroligt långa promenader ca30-40min nästan varje dag. Jag brukar göra så att först promenad sen träning. Vissa dagar hinner jag inte med båda och då blir det antingen träning eller promenad. Jag försöker tänka så att träning skall vara en del av min dagsrutin, då hålls jag i form hela tiden.
Sen har jag ju ändrat på mina matvanor och om det ska jag berätta åt er i ett skilt inlägg. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Vilken bra förebild..

Publicerad 2015-02-27 20:23:18

En hälsosam vikt för en person som är 1,58 är mellan 50-65kg.
Ditt Bmi ligger på 18,4 och det är på gränsen till undervikt/anorexia.
Ett annat tips är att killar gillar kurvor, bröst och rumpor, det kan man inte uppnå om man inte äter tillräckligt och att träna hjälper alltså ingenting.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Valeria

Mitt namn är Valeria Simonova. Jag är född i Ryssland och har bott i Finland i 10 år. Jag är en kreativ person som älskar mode, hår, make up, skönhet och dans. Just nu studerar jag till Estenom inom skönhetsbranschen. I min blogg skriver jag om min vardag, mitt liv och det som jag brinner för. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela