Valeria Simonova

Burlesque

Publicerad 2013-02-26 16:41:48 i Dance,

På måndag kom filmen Burlesque på tv, jag har sett den förr, men filmen är så bra så man kan se den hur många gånger som helst. Jag är så fascinerad av filmens koreografi, kläder, looks och såklart Christina Aguileras attityd och hennes stark, vacker röst! Ärligt sagt, så är mitt drömjobb att dansa på en sån klub. Jag vet att det är ganska omöjligt. Men jag förstår mig bara inte på vissa som anser att det är samma sak som en strippklubb, det är två helt ooolika saker!
Burlesque dans kan jag en aning, men jag skulle kunna tänka att lära mig mer. Jag tkr det är så jävla sexigt, fint, med mkt attityd och så feministiskt, som filmen själv. Girl power!
 
Här är min favorit låt/dans från filmen:
 
 
Kanske jag skall göra en egen dans till den här låten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Valeria

Mitt namn är Valeria Simonova. Jag är född i Ryssland och har bott i Finland i 10 år. Jag är en kreativ person som älskar mode, hår, make up, skönhet och dans. Just nu studerar jag till Estenom inom skönhetsbranschen. I min blogg skriver jag om min vardag, mitt liv och det som jag brinner för. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela